Menu

profesorskie gadanie

Pisanie i czytanie ułatwia myślenie. Pogawędki prowincjonalnego naukowca, biologa, entomologa i hydrobiologa. Wirtualny spacer z różnorodnymi przemyśleniami, w pogoni za nowoczesną technologią i nadążając za blaknącym kontaktem mistrz-uczeń. I o tym właśnie chciałbym opowiadać. Dr hab. Stanisław Czachorowski prof. UWM, Wydział Biologii i Biotechnologii.

Czego uczy się człowiek XXI wieku - tajne zadanie dla wtajemniczonych

sczachor

To jest element większej całości, którą znają tylko wtajemniczeni.

1. Dołącz do wydarzenia (lub grupy) na Facebooku. Adres zostanie podany na wykładzie. Zostaw tam jakiś swój znak, ślad.

2. Zamieść tam swoje notatki z wykładu, mogą być w formie tekstu, pliku, mogą być napisane, nabazgrane (rysnotka, myślografia, manuśle), może to być fotografia lub filmik. Pracujemy w zespole - podziel się z innymi, udostępnij swoją prace i przemyślenia. W grupie zamkniętej, wśród swoich.

To może być także zdjęcie slajdu z ekranu (z prezentacji), opatrzone krótszym lub dłuższym komentarzem. To może być film (lub wcześniej transmisja na żywo) z części lub całości wykładu.

3. Włącz się do dyskusji, skomentuj swoje lub cudze, zamieszczone materiały, nawiąż do treści wykładu. Możesz dodać linki do treści, które się z wykładem wiążą. Postaraj się swoje zdanie uzasadnić.

Dlaczego tak?

Ad 1. Dyskusja w Internecie to przedłużenie dyskusji na wykładzie I horyzontalna wymiana informacji (między słuchaczami). To odkrywanie współczesnego środowiska edukacyjnego. Informacja przepływa nie tylko od nauczyciela do ucznia (pionowo), ale i między uczniami (horyzontalnie). Zawsze tak było. To dyskusja na przerwie, czy nawet w czasie lekcji (szepty, karteczki itd.), po lekcjach, pomaganie sobie, wspólne uczenie się i odrabianie pracy domowej. Teraz wykorzystujemy do tego internet i materiały w chmurze.

Więcej uzasadnienia tu: http://czachorowski.blox.pl/2017/01/Ile-czasu-potrzeba-by-przygotowac-wyklad.html

Ad 2. Więcej zapamiętujemy, gdy słuchamy aktywnie: pisząc, notując, rysując, fotografując itd. To aktywizacja różnych części ciała a także synteza, próba wychwycenia najważniejszych elementów. Dyskutowanie, powtarzanie i przekonywanie się jeszcze bardziej sprzyja nie tylko zapamiętaniu ale i zrozumieniu.

Czytaj także

 

ps. proszę o komentarze, dotyczące tego małego eksperymentu (oczywiście od osób, które w jakikolwiek sposób w tym uczestniczyły)

© profesorskie gadanie
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci